tisdag, augusti 19, 2008

Pressen styr hur vi mår?!

Tjenis!

I år spås sämre spannmålsskördar än vanligt, räntan kommer att stiga och huspriserna att sjunka. Känns det igen? Vilket annat år har det inte varit så här... Framåt sensommaren och början av hösten kommer det; allt det där som är lite negativt och trist för de allra flesta. Det är som om det är uttänkt att vi vid denna tiden på året ska känna oss lite vemodiga och tröstlösa. I alla fall om pressen får vara med och bestämma. Och det får de ju. I allra högsta grad!

Det är sannerligen såååå beklämmande att pressen styr och bestämmer över vårt dagliga liv och över hur vi ska må. Men på något sätt måste det ju vara så att det är vi, människorna, som ger dem det mandatet. Frågan är bara vem som köper deras skit. De flesta? Alla ni på fabrikerna? Hemtjänsten? Idrottsintresserade? Jag vet sannerligen inte... Det jag vet dock, det är att efter snart två år utan TV har jag märkt att jag är ganska långt bortkoplad från mycket av det där, men långt ifrån allt. Jag vet fortfarande en himla massa som jag rimligtvis inte borde veta. Det mesta helt oväsentligt, annat faktiskt sånt som jag borde känna till. Men däri ligger trixet... Klart att jag vill veta och känna till de viktiga nyheterna! Men vilka är de viktiga nyheterna då? Jo, till stor del blir det ju så (dessvärre) att det som de flesta läser (och därmed tycker är viktigt) är det som är viktigt. Lite synd bara att större delen av befolkningen verkar tycka att det är viktigare att en s.k. kändis som dansat hyfsat fint i TV säger nåt omatnyttigt (nytt ord!) än att det händer diverse hemskheter och (för all del) godheter runt omkring på vår planet. Perspektivet blir liiiite skevt ibland då, kan man säga. Men som sagt; vi har oss själva att skylla. Köper vi inte skiten så säljer den inte heller. Så jävla enkelt är det nog dessvärre. Punkt.

Jag började jobba igen idag efter en veckas ledighet. Lite surt sådär, men det kändes i alla fall som vanligt. Det kunde ju varit värre, och det är ju bra på nåt sätt :)

Vidare håller jag fortfarande på att spela in mina nya låtar här hemma. Om det är någon, mot förmodan, som skule vara intresserad av att få ta del av dessa så är det bara att droppa ett mail till mig så ombesörjer jag den saken. Det blir inte jättebra. Och det var ju inte heller min avsikt om ni minns... Det blir ganska skitigt och otäckt när man gör det snabbt.

Nåväl, idag riktades all ilska mot media... eller rättare sagt alla oss som köper skiten. Jag kan i många fall räknas in bland dessa tyvärr! Jag läser faktiskt Sportbladet på nätet med inte alls för långt mellanrum... Så jag bidrar jag åxå till eländet, dessvärre. Skit med, jag är nästan alltid den största skurken i alla mina inlägg. Jag får ta lärdom.

Kärlek till er alla hur som helst / Danne

Inga kommentarer: