onsdag, september 17, 2008

Resa med vännen vi kallar Micke 2.0

Så, nu var ytterligare en resa (till PA2008) med vännen vi kallar Micke avnjuten :) Jag höll på att skriva avklarad, men då hade det ju låtit som att det skulle vara något ansträngande. Och det är det inte tal om i detta fall. Utom möjligtvis för magen (p.g.a. skrattattacker, inget annat…) Vi har så fantastiskt kul när vi sitter i bilen nämligen, och får mycket ventilerat/uträttat. Så mycket att vi i princip bestämt oss för att vi måste åka bil tillsammans åtminstone nån gång per månad.

På vägen upp handlade våra samtal mest kring lite olika kreativa idéer, inte så mycket fördomar och sånt som förra gången det begav sig. Vännen vi kallar Micke har bland annat, tillsammans med en kompanjon, ett projekt som ligger och lurar i vassen som känns helt absurt och molto spännande. Vi spånade och garvade åt detta en bra stund på vägen upp till metropolen Växjö. Tyvärr kan jag inte säga så mycket mer om det just nu för då blir väl vännen vi kallar Micke antagligen tvungen att likvidera mig. Men detta är nog nåt ni kommer att höra talas om mer framöver.

Tyvärr var nog det mesta vi pratade om ”hemligheter” som jag inte kan yppa något om här. Sorry, får återkomma till dessa så snart det går.

I övrigt så gick bilfärden extremt planenligt. Mig veterligen så körde vi bara fel någon enstaka gång :) Men då var vi redan i Växjö i så det räknas knappt. Men vi fick i alla fall nöjet att ringa och fråga Pernilla (samma person som vi fick ringa på vägen till Hultsfred) lite om vägen på slutet. Dessutom visste vi faktiskt inte att vi var i tid just då. Vi var i ärlighetens namn lite osäkra på om själva tillställningen började kl. 12 eller 13 (vilket vi trodde). Klockan var då ungefär 12.40… Men allt började kl. 13 och vi höll såklart masken.

PA2008 var både kul och givande. Det känns som att det borde ha varit fler deltagare på en sådan konferens bara.

Resan hem skulle jag kunna fylla spaltmetrar med. Arbetstiden kändes avklarad och vi gick loss på rent privata, sjuka idéer. Dessa kan jag för tillfället inte heller säga så mycket om för tillfället tyvärr. Men så mycket kan jag säga att vännen vi kallar Micke och jag har en riktigt kul grej på gång denna sidan jul… Om den grejen kommer att vara i analog eller digital form är lite för tidigt att säga. Hur som helst så kommer telefoner, kameror, datorer, mickar, människor, vätskor och visst sällskap att krävas för att denna idé ska kunna förverkligas. Projektet kommer antagligen också att kräva ett antal ursäkter från vår sida åt olika håll… Bara att hoppas att vår förhoppning om förståelse och acceptens från omvärlden slår väl in i detta projekt.

Nåväl, sköt om er. Dagens lyssningstips från coachen: hela plattan "Carried to Dust" med och av Calexico.

Kärlek / Danne

Inga kommentarer: